Začneme, na začiatku sa vám toto môže zdať ako zložité no v praxi je to naozaj jednoduché.
Premenné
Určite ste už počuli tento názov min. v jednotnom čísle premena/premenná.
Poznáme niekoľko typov
číslo = integer
toto je teoreticky o premenných všetko, ostatok (využitie aťd. si ukážeme v Podmienkach)
Podmienky
Je to vlastne obyčajná podmienka, "ak je id hráča 50 dá mu 500 000" sa spraví takto
if(playerid == 50) GivePlayerMoney(playerid,500000)
if = ak
id hráča (v niektorých publicoch už je)
znamienko rovnosti
číslo ktorému sa má rovnať
dá mu peniaze
čiže v slovách sa to dá previesť
Podmienky a premeny idú ruka v ruke dáte si npr.
môžme spraviť npr.
else if
to else znamená "alebo" je dobré používať else, nenamáha sa tak server
čiže script by mal vyzerať takto (v teórii)
ak(a == 5)
alebo ak(a == 7)
alebo ak(c == 300)
...
čiže v pwn to je takto
else sa dá použiť aj bez IF npr. pri booly ale aj obyčajne uvediem príklad s boolom aj s obyčajnou
a teraz s obyčajnou npr.
Operácie s premenamy
new x;
x++; = pridá +1 hodnotu
x--; = pridá -1 hodnotu (čiže odobere)
x += cislo; = pridá cislo hodnôt (npr. x += 50; (tak pridá 50)
x -= cislo; = -||- lenže odobere
x = cislo; = nastaví hodnotu
x*cislo = násobí hodnotu
x/cislo = delí hodnotu
podmienky
== ak sa rovná
new a = 5;
if(a == 5) Kick(playerid);
!= ak sa nerovná
new a = 5;
if(a != 6) Kick(playerid);
< menšie
if(a < 6) Kick(playerid);
> vačšie
if(a > 4) Kick(playerid)
<= a >= Ak je vačšie/menšie alebo sa rovná
if(a <= 5) Kick(playerid)
&& a (ak x == 5 a(&&) y == 5)
if(x == 5 && x > y) Kick(playerid)ô
|| alebo
if(x == 5 || x == 6) Kick...
( ) zátvorky ako pri matematike
if( (x+5 == 7)*(x-3) ) Kick(playerid)
Dúfam že ste pochopili, a ak nie tak napíšte sem alebo SZ
To je tuším o premenných a podmienok všetko čoskoro spravím ďaľší tut a očom ? nechajte sa prekvapiť
s pozdravom
QWER
Premenné
Určite ste už počuli tento názov min. v jednotnom čísle premena/premenná.
Poznáme niekoľko typov
číslo = integer
- kód:
new premena;
- kód:
new Float:premena;
- kód:
new premena[100];
- kód:
new bool:premena;
toto je teoreticky o premenných všetko, ostatok (využitie aťd. si ukážeme v Podmienkach)
Podmienky
Je to vlastne obyčajná podmienka, "ak je id hráča 50 dá mu 500 000" sa spraví takto
if(playerid == 50) GivePlayerMoney(playerid,500000)
if = ak
id hráča (v niektorých publicoch už je)
znamienko rovnosti
číslo ktorému sa má rovnať
dá mu peniaze
čiže v slovách sa to dá previesť
Ak sa hráčove id rovná 50 dá mu 500 000 (teda ak je to v niakom publicu npr. OnPlayerConnected)
Podmienky a premeny idú ruka v ruke dáte si npr.
- kód:
new krypel; a potom npr. do príkazu
krypel = 1;
a v publici,stocku, funkcii použijeme
if(krypel == 0) return 0;
môžme spraviť npr.
- kód:
if(GetPlayerScore(playerid) < 50) return SendClientMessage(playerid,color,"Nemáš dostatočne vysoké score ! potrebuješ minimálne 50!");
else if
to else znamená "alebo" je dobré používať else, nenamáha sa tak server
čiže script by mal vyzerať takto (v teórii)
ak(a == 5)
alebo ak(a == 7)
alebo ak(c == 300)
...
čiže v pwn to je takto
- kód:
if(a == 5)
else if(a == 50)
else if(c == 500)
else sa dá použiť aj bez IF npr. pri booly ale aj obyčajne uvediem príklad s boolom aj s obyčajnou
- kód:
new bool:premena;
a potom
if(premena == true){
SCM("premena je true")
}else{
SCM("Premena je false")
}
a teraz s obyčajnou npr.
- kód:
if(admin[playerid] == 0){
SCM("NIESI ADMIN")
}else{
SCM("SI ADMIN")
}
- kód:
if(admin[playerid] == 0){
SCM("niesi admin")
}else if(admin[playerid] == 1){
SCM("MAS 1 ADMIN LEVEL")
}else if(admin[playerid] == 2){
SCM("MAS ADMIN LEVEL 2")
}
Operácie s premenamy
new x;
x++; = pridá +1 hodnotu
x--; = pridá -1 hodnotu (čiže odobere)
x += cislo; = pridá cislo hodnôt (npr. x += 50; (tak pridá 50)
x -= cislo; = -||- lenže odobere
x = cislo; = nastaví hodnotu
x*cislo = násobí hodnotu
x/cislo = delí hodnotu
podmienky
== ak sa rovná
new a = 5;
if(a == 5) Kick(playerid);
!= ak sa nerovná
new a = 5;
if(a != 6) Kick(playerid);
< menšie
if(a < 6) Kick(playerid);
> vačšie
if(a > 4) Kick(playerid)
<= a >= Ak je vačšie/menšie alebo sa rovná
if(a <= 5) Kick(playerid)
&& a (ak x == 5 a(&&) y == 5)
if(x == 5 && x > y) Kick(playerid)ô
|| alebo
if(x == 5 || x == 6) Kick...
( ) zátvorky ako pri matematike
if( (x+5 == 7)*(x-3) ) Kick(playerid)
Dúfam že ste pochopili, a ak nie tak napíšte sem alebo SZ
To je tuším o premenných a podmienok všetko čoskoro spravím ďaľší tut a očom ? nechajte sa prekvapiť
s pozdravom
QWER