Veľa ľudí nevie čo to vlastne je, len to používajú. Nazívajú to "i". Je to vlastne cyklus.
Na čo vlastne cyklus je ?
Určite ste chceli niečo opakovať npr, 50x ? Sú dve možnosti, buď to 50x skopírujete alebo použiť cyklus. Poznáme 2 druhy cyklov a to for & while. Plnia rovnakú úlohu, len majú iné parametre. Ukážem vám pár možností...
b = podmienka, do kedy sa k premene x bude pridávať hodnota ( npr. x != 10)
c = hodnota, ktorú bude pridávať npr. x += 10
vužitie
Najčastejšie vidíte takéto využitie
stále neviete ako to funguje ? Ukážem vám pwn script, ktorý je robí tú istú funkciu ako for
bude to do vtedy pridávať premene i hodnotu, až kým sa nesplní podmienka.
Presne takto funguje for...
Môžete spraviť
Urobí to tú istú funkciu.
Cyklus sa dá urobiť na VŠETKO ! Úplne.
Ďalej okrem cyklu for je aj while, while má viac využitia, npr. bool, fread,...
Ukážem príklad.
To urobí to isté ako vyššie.
Tiež má neobmedzené využitie (háčik je v tom, že to brzdia 2 veci, a to predstavivosť tvorcu a to, ako vie pawn)
Okrem cyklov máme aj funkcie ktoré sa dajú využiť pri cykloch
break = zastaví funkciu (cyklus)
continue = pokračovať (preskočiť) npr.
goto... ale to som tu už ukazoval...
To je asi všetko, ak niečomu nechápete, neváhajte ma kontaktovať.
Dúfam že ste sa niečo naučili
QWER
Na čo vlastne cyklus je ?
Určite ste chceli niečo opakovať npr, 50x ? Sú dve možnosti, buď to 50x skopírujete alebo použiť cyklus. Poznáme 2 druhy cyklov a to for & while. Plnia rovnakú úlohu, len majú iné parametre. Ukážem vám pár možností...
- kód:
for (a; b; c)
b = podmienka, do kedy sa k premene x bude pridávať hodnota ( npr. x != 10)
c = hodnota, ktorú bude pridávať npr. x += 10
vužitie
- kód:
for(new a;a != 50;a++) SCMTA(color,"ASDF");
Najčastejšie vidíte takéto využitie
- kód:
for(new i;i<MAX_PLAYERS;i++)
stále neviete ako to funguje ? Ukážem vám pwn script, ktorý je robí tú istú funkciu ako for
- kód:
stock for(podmienka){
new i;
port:
if(i < podmienka){
i++;
goto port;
}
}
bude to do vtedy pridávať premene i hodnotu, až kým sa nesplní podmienka.
Presne takto funguje for...
Môžete spraviť
- kód:
if(IsPlayerConnected(0))GivePlayerMoney(0,500);
if(IsPlayerConnected(1))GivePlayerMoney(1,500);
if(IsPlayerConnected(2))GivePlayerMoney(2,500);
if(IsPlayerConnected(3))GivePlayerMoney(3,500);
if(IsPlayerConnected(4))GivePlayerMoney(4,500);
if(IsPlayerConnected(5))GivePlayerMoney(5,500);
- kód:
for(new i;i < 6;i++){
if(IsPlayerConnected(i))GivePlayerMoney(i,500);
}
Urobí to tú istú funkciu.
Cyklus sa dá urobiť na VŠETKO ! Úplne.
Ďalej okrem cyklu for je aj while, while má viac využitia, npr. bool, fread,...
Ukážem príklad.
- kód:
new i;
while(i < 6){
if(IsPlayerConnected(i))GivePlayerMoney(i,500);
i++;
}
To urobí to isté ako vyššie.
- kód:
new bool:a = true;
new x;
while(a){
SCMTA(color,"SPAAAM");
if(x == 1000) {
a = false;
}
x++;
}
Tiež má neobmedzené využitie (háčik je v tom, že to brzdia 2 veci, a to predstavivosť tvorcu a to, ako vie pawn)
Okrem cyklov máme aj funkcie ktoré sa dajú využiť pri cykloch
break = zastaví funkciu (cyklus)
- kód:
for(new i;i < 500;i++){
if(i == 250){
break;
}
}
continue = pokračovať (preskočiť) npr.
- kód:
for(new i;i < 500;i++){
if(!IsPlayerConnected(i)) continue;
Kick(i);
}
goto... ale to som tu už ukazoval...
To je asi všetko, ak niečomu nechápete, neváhajte ma kontaktovať.
Dúfam že ste sa niečo naučili
QWER